Överskattade filmer part 1

Amazing Spiderman!

Ja denna soppan e inte det minsta amazing, varför var det sån jävla hysteri över denna filmen? Alla snackade om hur bra den var och hur snygg den där Andrew är (snubben som spelar Spiderman) men liksom wtf? Blir filmen bättre om huvudpersonen är snygg? Och varför tycker alla om denna film så jävla mycket, den är okej men absolut inte särkillt mer än så.

Först och främst så fattar jag inte varför de gör en spiderman film som är en remake av den allra första? Hade första filmen varit gamal så visst då är det ju förståligt, men det är  den inte. Så varför då göra på detta sättet, vissa saker är nya och de har bland annat en ny skurk. Men grunden e ungefär samma och många av sakerna som hände i orginalet händer även i denna.  Det är  nästan som att se den första filmen med ny skådespelare och en ny skurk. Varför  skulle jag vilja se filmen bara för detta?  Varför inte bara gör en helt ny film? Jag förstår inte, de säger att det är för att nå ny publik. Men de gamla spindelmannen filmerna är ju liksom inte från 70 talet eller något, de är liksom högst 10 år gamla. Iaf ettan, trean kom väl för två tre år sedan eller något. I dont really get it :S

I denna film så har de försökt ha med lite mer bakgrundshistoria men det blir ganska lamt och det håller inte riktigt. Man bryr sig inte om någon karakträ i filmen.
När Uncle Ben dog i orginalfilmen fällde jag en tår, i denna kände jag faktistk inget alls nästan. Det är gansak dåligt, även om Andrew Garfield (gay namn) spelar bra och gråter på scen så sitter jag utan att röra en min. All cred till honom dock, gansak svårt att gråta framför kameran. 
Precis som i orginalet ska Peter aka spiderman jaga skurken som dödade hans farbror, och i början så verkar han vara på rätt spår men efter att ha tagit fel skurk en sådär tussen gånger så bara lämnas hela detta och tas aldrig upp igen. Whatever huvudskurken är ju endå den muterade ödlemannen.

Skurken är riktigt häfftig och lätt en av de coolaste skurkarna i Spiderman universumet men tyvärr är det lite för lite strider. De första slagsmålen Spiderman har med honom är gansak korta och i slutet när det är som bäst, tar striden nästan slut direkt. Polischefen dör också, jag fällde ingen tår där heller :P


Ytterliggare en dum sak är att tjejen Peter hookar heter Gwen. Gwen? Vafan hon heter ju Mary Jane i de andra, ska de nu göra en remake varöfr ändra hennes namn? Hon har ju liksom näst störst roll, i dont get it :S Okej ödlemannen aka professor gumpnisse har ganska stor roll med, men endå. Och han heter såklart inte maaaade ba skrev det, intern skämt mellan mig och Felicia. 

Dom försökte även ha med en del effekter, som slo mo. Men det blir inte jättecoolt. Tycker de nästan gör ett bättre jobb i orginalet och den filmen är fårn tidigt 2000 tal. Haha bra jobb liksom :P

Överlag är filmen helt okej, den har lite humör och hyffsat bra action. I komedi delen är den kanske bättre, men filmiskt är den sämre. De har med en del saker som de tyvärr gör värre och de dom har ändrat är ibland bättre, ibland även sämre där. Skurken är cool och Andrew gör ett bra jobb som spindelmannen. Föredrar dock classic Tobey som spelar the old spindel filuren! 

Vissa scener känns onödiga och långtråkiga, filmen är cirka 2 timmar (kunde kortats ner) men den har sina fina stunder. Bra skådespelare, häftig dräkt till våran spindelman, härlig bossfight i slutet och några stunder där man faktiskt nästan skrattar. Dock hade jag luren uppe då och då, det kan ju inte vara ett bra tecken. Jag tog även lite på min dingelidong under filmens gång, inte ens jag kan rå för hur snygg den nya spindelgubben är.

Timtamma out, stay tuned for part 2 av överskattade filmer. Bara på timtamma.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0