Best of the Year

Mitt Game of the Year är Borderlands 2 
Jag älskar allt med detta spel, det är så stort och öppet. Man kan göra en massa, det finns både story missions och extra uppdrag. Spelet är jättelångt och du kan spendera över 100 timmar i en player läget. Tröttnar man på det kan man köra online eller med en kompis. 
Spelets handling är sådär egentligen, men är gjord på ett snyggt sätt så det känns väldigt bra endå. Alla karakäter är intressanta och man dras med i hela spelets unviersum. Miljoner vapen och uppgraderingar, massa fiender och flera världar att besöka. Borderlands 2 har allt, bra musik och grafik, härlig action och ett unikt upplägg. Det är ett spel som bör spelas av alla som älskar spel.Ett av de bästa spelen på länge och klart årets spel.

Min film of the Year
Detta var svårare, har sett en del filmer i år. De flesta har varit rätt bra, några lite mindre bra. Inte så många fantastiska dock. Många storslagna filmer som Dark Knight Rises och Avengers. Men ingen film som står ut riktigt. Hobbit älskade jag för dess effekter och just att det var samma miljöer som i Sagan om Ringen. Det kändes som att komma tillbaka. Jag gillade även DKR även om föregångaren var bättre, gillade inte början eller mitten särkillt mycket. Men filmen kom igång mot slutet.
Så vilken film blir då årets bästa? Jag måste säga Hobbit. 
Inte för att den kanske var bäst egentligen eller hade mest unika drag eller bästa handlingen. Jag ger den priset för årets film för att det var så härligt att komma tillbaka till allt man så väl kände. Att få se Gandalf igen och att få ett helt nytt äventyr, denna gång med ett gäng dvärgar. På bio i 3D var denna magisk och hade flera scener man kommer ihåg. Inga känslosamma scener som i Sagan om Ringen men den var bra. Det är ganska svårt att hålla samma klass som en storslagen trilogi som LOTR men Hobbit var bra, väldigt bra. Nostalgi. Därför får den plats nummer 1 i år. 

stay tuned for more awesome stuff at timtamma.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0